W nowym programie przewidziano cztery stopnie partnerstwa: Brązowy, Srebrny, Złoty i Platynowy. Oferta obejmuje takie opcje jak rejestracja transakcji (nagrody finansowe za bliższą współpracę z Trend Micro), specjalizacja (szkolenia i certyfikacje, dotyczące m.in. zabezpieczenia systemów cloud i centrów danych), zniżki i rabaty, kampanie marketingowe, dostęp do portalu partnerskiego.

W zamyśle Trend Micro nowe zasady mają pobudzić firmy do działania. Znacznie rozbudowano system nagród za wyniki finansowe.

– Większość programów partnerskich jest postrzegana jako niewiele więcej niż tabela zniżek, a to prowadzi do biernej strategii zamiast zaangażowania – stwierdza Jarosław Samonek, Country Manager Trend Micro na Polskę – Nasz program podnosi poprzeczkę. Dzięki nowym wyzwaniom i systemowi nagród zwiększy się nasze zaangażowanie we współpracę z dystrybutorami, jak również utrzymana zostanie lojalność dystrybutorów względem producenta.

Według szefa firmy zmienione zasady sprawią, że partnerzy będą współpracować z Trend Micro nad rozwojem działalności przynoszącej regularny dochód. Będą nagradzani m.in. szkoleniami, certyfikatami i konkurencyjnymi marżami.