Akcja rozpoczęła się w całej Europie. Jest powiązana z inicjatywą Microsoftu Get2Moder. Producent zamierza prowadzić kampanię informacyjną – chce uświadomić przedsiębiorcom, jakie są konsekwencje wygaśnięcia wsparcia dla systemu Windows XP i pakietu Microsoft Office 2003. Będzie także zachęcać drobnych przedsiębiorców do wymiany sprzętu, wprowadzając promocje na nowe laptopy. Partnerzy Toshiby w ramach akcji mogą zaoferować MŚP biznesowe notebooki, jak Portege Z30, Portege R30, Tecra Z40, Tecra Z50, Tecra A50.

Microsoft szacuje, że 30 proc. małych i średnich przedsiębiorstw obecnie używa Windows XP. Od 8 kwietnia 2014 r. nie będą już wydawane aktualizacje bezpieczeństwa dla systemu, zakończy się także wsparcie urządzeń z XP. 

– Wspólnie z Microsoftem pracujemy nad tym, aby uświadomić osobom podejmującym decyzje dotyczące IT w MŚP o zbliżającym się w kwietniu terminie i konieczności migracji danych – mówi Marcin Morawski, Regional Marketing Manager Poland, Baltics & CEE. Toshiba przytacza dane IDC, który oszacował, że koszt posiadania Windows XP w przedsiębiorstwie jest pięć razy wyższy niż Windows 7.

Więcej szczegółów o akcji można znaleźć na stronie “Get Modern with Toshiba”.