Najpopularniejsze polskie serwisy e-commerce
W czołówce są duże sklepy z elektroniką.
Najpopularniejszym serwisem zakupowym w Polsce jest Allegro.pl, który dociera do 61 proc. ogółu internautów, czyli 15,9 mln osób – według danych Gemiusa. Drugi w rankingu jest Ceneo.pl (35 proc., 9,2 mln), a trzeci – Euro.com.pl (17 proc., 4,3 mln), który tym samym okazuje się najczęściej odwiedzanym sklepem internetowym w kraju. W ścisłej czołówce jest także Mediaexpert.pl (16 proc., 4,2 mln). Jest on jednocześnie najpopularniejszym e-sklepem dla internautów korzystających z komputerów. Na 8 pozycję wspiął się chiński Aliexpress.com (12 proc., 3,1 mln).
Jak ustaliła firma badawcza, serwisy zakupowe online odwiedza miesięcznie ponad 22,6 mln osób, czyli 86 proc. wszystkich polskich internautów. Już ponad połowa korzysta z urządzeń mobilnych (53 proc.), ale większość nadal używa komputerów (73 proc.), łącząc się ze stronami e-commerce (respondenci mogli wskazać więcej niż jeden rodzaj sprzętu).
Podobne aktualności
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.
Nowe przepisy w polskim e-handlu w 2024 r.
Wejdą w życie regulacje, które nakazują Allegro, Amazonowi i in. raportowanie skarbówce transakcji sprzedawców.