Amazon zapowiedział, że wystartuje w Polsce z własnym serwisem sprzedażowym. Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem giganta w kraju i globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na https://sell.amazon.pl.

Nie podano terminu, w którym mógłby ruszyć serwis. Firma zachęca, że umożliwi polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 mln klientów na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach.

Ponad 50 proc. towarów sprzedawanych na Amazonie pochodzi od zewnętrznych partnerów – informuje koncern.

Obecnie za pośrednictwem Amazona sprzedaje globalnie 1,7 mln małych i średnich firm, z czego – jak twierdzi gigant – ponad 200 tys. przedsiębiorców przekroczyło 100 tys. dolarów wartości sprzedaży w 2019 r.

„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów i pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok” – powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon.

Na czym skoncentruje się Amazon

Wiceprezes wskazuje też, jak koncern zamierza powalczyć o klientów na polskim rynku.

„Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce” – mówi Alex Ootes.

9 centrów logistycznych w Polsce

Amazon działa w Polsce od 2014 r. Ma 9 centrów logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwa w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach.

Koncern posiada także w kraju oddział Amazon Web Services oraz ośrodek B&R Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, który m.in. pracuje nad asystentem głosowym Alexa. W sumie Amazon zatrudnia na stałe w Polsce 18 tys. osób.

Obecnie buduje 10 obiekt logistyczny w Świebodzinie (woj. lubuskie) o powierzchni blisko 200 tys. mkw, który ruszy w tym roku.

Pogłoski o uruchomieniu polskiego e-serwisu Amazona powracały nie raz w minionych latach. Przed rokiem pojawiła się informacja, iż Amazon odpali polski e-serwis jeszcze w 2020 r., a jego partnerem będzie Poczta Polska. Informacje te nie zostały oficjalnie potwierdzone.

Od kilku lat dla polskich sprzedawców i klientów jest przeznaczona niemiecka witryna amazon.de, częściowo dostępna po polsku.

W 2019 r. Amazon Fulfillment Poland miał 2,23 mld zł przychodów (+26 proc. r/r) i 61 mln zł zysku netto, 3 razy więcej niż w 2018 r.