Laptopy i tablety Thomsona pojawią się w sprzedaży w Polsce w II poł. 2016 r. Będą to dwa modele ultracienkich laptopów w aluminiowych obudowach w rozmiarze 12 i 14 cali, dwa urządzenia 2 w 1 oraz cztery tablety wielkości 7 – 10 cali z Androidem i Windowsem.

Jak zapewnił Matt Descamps, Sales Manager Thomson Computing, produkty będą oferowane w kanale dystrybucyjnym. Obecnie trwają rozmowy w tej sprawie z potencjalnymi partnerami. Według niego laptopy są skierowane na rynek konsumencki, natomiast tablety i 2 w 1 przeznaczono zarówno dla konsumentów, jak i instytucji. Firma liczy na klientów w szpitalach, a w przypadku 2 w 1 – także w edukacji. Według niego na taką strukturę popytu wskazują doświadczenia z rynku hiszpańskiego. Ocenia, że tablety partnerzy mogą dostosować np. do użycia w placówkach służby zdrowia. Idealne proporcje sprzedaży tabletów na polskim rynku to zdaniem menedżera 40 proc. w sektorze B2B i 60 proc. na rynku konsumenckim. Firma unika deklaracji dotyczących planowej wielkości zbytu. Matt Descamps liczy na to, że w ciągu 2 lat od wprowadzenia sprzętu na polski rynek wartość sprzedaży sięgnie 2 mln euro.

Laptopy, tablety i 2 w 1 produkuje firma partnerska Thomsona – Swift. Będą one wytwarzane w Azji, za wyjątkiem jednego z modeli laptopów, który jest składany we Francji. W najbliższych miesiącach nastąpi przystosowanie urządzeń do polskiego rynku (odpowiednie klawiatury, system po polsku).

Na polski rynek Thomson wprowadzi także smartfony, lecz na razie nie wiadomo do końca, ile i jakie modele na początek pojawią się w ofercie. We wrześniu w sprzedaży powinien być dostępny smartfon dla seniorów. Na rynku mobilnym Thomson zamierza wejść w nisze, w których nie są mocni najwięksi producenci. W przypadku smartfonów dystrybutorem będzie warszawska firma Horn.

Przykładowe ceny: laptop 14 calowy – 599 euro, 12-calowy – 399 euro, tablety 7-calowe – 69 – 79 euro, tablety 10-calowe – 89 – 109 euro, 2 w 1 – 199 – 249 euro.