Sąd Apelacyjny podtrzymał karę dla Terga wymierzoną przez UOKiK w 2014 r. W ocenie urzędu jeden z potentatów na polskim rynku retailowym nierzetelnie informował klientów o promocji w swoim sklepie internetowym electro.pl (do Terga należy również m.in. sieć Media Expert).

Otóż electro.pl wprowadziło promocję darmowej dostawy towaru. Miała ona obowiązywać krótko, np. przez 48 godzin. Dlatego konsument mógł dojść do wniosku, że taka okazja już się nie powtórzy i trzeba szybko decydować się na zakup. Nie była to jednak wyjątkowa akcja, bo po zakończeniu jednej promocji natychmiast rozpoczynała się kolejna. W sumie darmowa dostawa obowiązywała przez ponad miesiąc.

Za nierzetelne w ocenie UOKiK informowanie klientów o rzeczywistym czasie trwania promocji, urząd nałożył na spółkę karę w wysokości 349,1 tys. zł. Po oddaleniu odwołania przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w maju 2017 r., Terg wniósł apelację. W maju 2018 r. Sąd Apelacyjny wydał wyrok, w którym utrzymał decyzję UOKiK. Wyjaśnił, że koszty dostawy mają istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Ponadto sąd stwierdził, że urząd prawidłowo określił wysokość kary.

To kolejna przegrana Terga przed sądem w sprawie kary nałożonej przez UOKiK. W lutym br. Sąd Najwyższy podtrzymał karę dla spółki za przejęcie electro.pl bez zgody UOKiK w 2012 r. Wysokość nałożonej na Terga sankcji w tym przypadku to 40 tys. zł.