Analitycy oceniają wielkość dostaw modeli Ultra HD na światowy rynek w całym 2014 r. na 12,8 mln szt., a w 2017 r. – na 68,2 mln. Jednakże warto zaznaczyć, że zgodnie z prognozą do 2016 r. ponad połowę tych urządzeń mają kupić Chińczycy.
 
Tak jak przypadku rozpowszechniania się każdej nowej technologii, spodziewany jest spadek cen, bo potaniają podzespoły. Otóż stawki za telewizyjne panele UHD mają zbliżać się do poziomu cenowego Full HD. Powinny topnieć także ceny za czipy montowane w telewizorach wysokiej rozdzielczości, co zdaniem Digitimes stanie się najważniejszym czynnikiem skłaniającym producentów telewizorów do wprowadzania promocji.

W br. najpopularniejszym rozmiarem panela telewizyjnego Ultra HD ma być 50 cali, a ekranu LCD TV – 40 cali. Największymi dostawcami wyświetlaczy Ultra HD TV będą Samsung i LG, z łącznym udziałem w rynku blisko 40 proc.

Digitimes Research prognozuje, że do 2017 r. sprzedaż telewizorów OLED będzie mniejsza niż Ultra HD, ponieważ koszty podzespołów do takich urządzeń pozostaną wysokie.