Globalny rynek zintegrowanej komunikacji i współpracy (UCC) wzrośnie z 76,7 mld dol. w 2022 r. do 141,6 mld dol. do 2027 r., czyli w sumie o 85 proc. (a co roku średnio o 13 proc.) – według MarketsandMarkets.

Wydatki będą zwiększać się ze względu na rosnące zastosowanie UCC w firmach różnej wielkości, w związku z potrzebą usprawnienia komunikacji i współpracy między pracownikami.

Firmy ICT będą inwestować

Oczekuje się, że nakłady na UCC w firmach z segmentu IT i telekomunikacji będą zwiększać się najszybciej do 2027 r. (przeciętnie o 14,5 proc. rocznie). Otóż większość organizacji z branży powszechnie akceptuje model BYOD, co ma przyczynić się do rozwoju rynku UCC w tym segmencie. Coraz więcej pracowników przynosi do biura własne urządzenia, takie jak smartfony i tablety.

Wschodzący gracze wyjdą na pierwszym plan
Obecność wielu dostawców UCC uczyniła rynek konkurencyjnym. Na pierwszy plan wysunęło się wielu wschodzących graczy, oferujących niszowe i zróżnicowane oferty dla klientów końcowych – zauważają analitycy.

Nadchodzi 5-latka telefonów

Co ciekawe, zdaniem analityków spośród trzech typów UCC (chmurowy UCaaS – konferencje i komunikacja, systemy wideokonferencje, telefonia IP), to ten ostatni będzie rósł w najwyższym tempie. Wydatki na telefonię IP mają zwiększyć się w okresie 5 lat ponad dwukrotnie, z 31,1 mld w 2022 r. do 65,8 mld dol. do 2027 r., przy rocznej stopie wzrostu 16,2 proc. Czyli za 5 lat telefonia IP będzie generować już niemal połowę przychodów na rynku UCC.

Jak uzasadnia MarketsandMarkets, „doskonała komunikacja głosowa w sieciach LAN oferowana przez telefonię IP nie ma sobie równych”. Jej popularności ma sprzyjać wysoka niezawodność, jak też przydatne funkcje, w tym stała dostępność, konferencje online, połączenia wideo i audio, bezpłatne połączenia w sieci danych. W przypadku pracowników zdalnych telefonia IP usprawnia komunikację. Jeśli tylko jest dostępny internet, można łączyć się z dowolnego miejsca – uzasadniają optymistyczną prognozę analitycy.