Prawie 75 proc. dyrektorów ankietowanych przez GlobalData stwierdziło, że technologie automatyzacji zrewolucjonizują ich branżę w ciągu najbliższych 12 miesięcy, wyprzedzając inne krytyczne rozwiązania, takie jak cyberbezpieczeństwo, sztuczną inteligencję, 5G, przetwarzanie w chmurze i internet rzeczy.

Rosnącemu zapotrzebowaniu na automatyzację sprzyja to, że przedsiębiorstwa rozważają wdrożenie technologii w celu rozwiązania ich obecnych (a nie przyszłych) problemów związanych z cyfryzacją i transformacją.

Powstanie nowa siła robocza

Analitycy zwracają uwagę na rozwój robotyki i automatyzacji, które przekształcają tradycyjne procesy biznesowe w płynne, automatyczne przepływy pracy, poprawiając przy tym jakość obsługi klienta.

„Rezultatem będzie nowa siła robocza, dzięki której zrobotyzowana automatyzacja procesów, RPA, zastąpi powtarzalne i nieskomplikowane działania, podczas gdy ludzie będą wykonywać zadania wymagające interakcji osobistych i wysokiej produktywności” – twierdzi Charlotte Dunlap, główny analityk w GlobalData.

Na co warto zwrócić uwagę

Podstawowym dziedzictwem robotyki było RPA, ale pojawia się coraz więcej możliwości, od eksploracji procesów i inteligentnego przetwarzania dokumentów po integrację API.

Spośród opcji automatyzacji, które zyskują na popularności, zdaniem analityka najbardziej godna uwagi jest eksploracja procesów. Polega na wyodrębnianiu i odkrywaniu wzorców w danych i przekształcania ich w praktyczne spostrzeżenia. Pomaga zidentyfikować obszary, w których wysiłki pracowników są marnowane albo procesy działają nieefektywnie i wymagają zmiany.

Dokumenty trzeba przetwarzać inteligentnie

Coraz popularniejszym przypadkiem użycia RPA jest inteligentne przetwarzanie dokumentów (IDP), które wykorzystuje sztuczną inteligencję i RPA do poprawy efektywności działania organizacji w związku z procesami obiegu dokumentów.