Targety 10 największych producentów monitorów na 2023 r.
Lider rynku przewiduje spadek o ponad 11 proc. Ale są marki, które liczą na lepszy rok.
Lepszym sposobem dla producentów na rentowność w 2023 r. jest podniesienie specyfikacji, niż zwiększanie wolumenów – zdaniem analityków.
W 2023 r. dostawy monitorów LCD 10 największych marek wzrosną o ok. 1 proc. wobec 2022 r. – prognozuje TrendForce w oparciu o cele producentów na br.
Liderzy rynku Dell, jak i HP, obniżyli swoje roczne cele odpowiednio o 11,4 proc. i 3,1 proc. wobec ub.r. Jest to związane ze znacznym spadkiem zamówień ze strony klientów komercyjnych – twierdzą analitycy.
Także Lenovo ma ostrożne przewidywania co do dostaw na 2023 r.
Z drugiej strony marki skoncentrowane na produktach konsumenckich znacznie podniosły swoje cele na 2023 r., ponieważ większość z nich odnotowała słabe wyniki w 2022 r. Największy wzrost szykują Acer (19,4 proc.) i AOC/Philips (12,7 proc.).
Tym niemniej TrendForce spodziewa się, że cały globalny rynek monitorów LCD będzie się kurczył w 2023 r. Spodziewany jest spadek o 5,8 proc. r/r (do 127 mln szt.), więc zwiększenie wysyłek będzie wymagającym przedsięwzięciem.
Jak zauważono, popyt związany z pandemią minął, a sytuacja w światowej gospodarce jest nadal niepewna.
Jakość będzie ważniejsza niż ilość
W ocenie analityków utrzymanie rentowności poprzez odświeżenie specyfikacji może być ważniejsze dla markowych dostawców niż zwiększanie wolumenów. Np. producenci mogą wprowadzić więcej monitorów OLED albo pójść w ślady Della i Acera, zastępując modele 60 Hz lub 75 Hz urządzeniami 100 Hz. To niektóre z ulepszeń specyfikacji, które mogą pomóc w utrzymaniu rozsądnej marży – radzi TrendForce.
W 2022 r. doszło do zmian w Top 3 producentów monitorów LCD. HP powróciło na pozycję nr 2, za Dellem, i zdaniem analityków utrzyma to miejsce także w 2023 r.
Podobne aktualności
Zmiany w dziale commercial firmy ASUS
Firma ASUS, lider w produkcji innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wprowadza zmiany w dziale commercial, które mają na celu wzmocnienie pozycji firmy na rynku rozwiązań dla biznesu oraz dalsze dostosowanie oferty do potrzeb przedsiębiorstw, profesjonalistów oraz edukacji.
HP: już 66 proc. pracowników korzysta z AI
73 proc. spośród nich zapewnia, że sztuczna inteligencja ułatwia im wykonywanie zadań - wynika z badania zaprezentowanego podczas wydarzenia HP w Warszawie. Producent pokazał także nowe urządzenia, które umożliwiają wykorzystanie możliwości AI.