Największe serwisy, Grupon.pl i Gruper.pl, mają obecnie po kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Oferują przede wszystkim usługi związane z rozrywką i gastronomią, takie jak bilety do kina, wejściówki na koncerty, zniżki w restauracjach, kupony do salonów fitness. Łącznie sprzedały dotąd ponad 130 tys. rabatowych kuponów.

Na rynku sprzętu elektronicznego niedawno rozpoczął działalność serwis Inntegro.pl, związany z siecią Avans. Według założyciela portalu, rabaty dla klientów kupujących grupowo za pośrednictwem serwisu sięgają do 40 proc. Wśród portali oferujących zbiorowe zakupy sprzętu komputerowego i elektroniki jest również Kumulator.pl. Serwis publikuje listy proponowanych produktów, na które zapisują się Internauci. Następnie zbiera oferty od dostawców, zainteresowanych zbiorową sprzedażą. Maksymalne rabaty oferowane na Kumulatorze wynoszą 30 proc.

Pierwszy portal oferujący zbiorową sprzedaż w Internecie – Groupon – powstał w USA 3 lata temu. Od tego czasu zbiorowych zakupów w sieci dokonało 4 mln Amerykanów. Wycena Grouponu w ciągu czterech miesięcy od powstania wzrosła z 250 mln do 1,2 mld dol.

W tym roku w polskim Internecie pojawiła się również inna forma handlu elektronicznego – live shopping. W odróżnieniu od portali oferujących zbiorowe zakupy nie jest tutaj wymagane minimum kupujących (liczy się każde zamówienie). Nie ma też okresu oczekiwania na otrzymanie i możliwość realizacji vouchera. Internauta otrzymuje go bez czekania na zakończenie oferty. Od usługodawców nie wymaga się umowy lojalnościowej. Jak dotąd jedynym przedstawicielem tej formy e-handlu w Polsce jest portal Fastdeal.pl, który rozpoczął działalność w końcu marca br. Według informacji własnych portalu dorównuje on wielkością serwisowi Gruper.pl. Od początku działalności Fastdeal.pl kwota rabatów z tytułu zaoferowanych usług sięgnęła 130 tys. zł.