Dostawy tabletów na światowy rynek w IV kw. br. zwiększą się o 4,5 proc. wobec III kw. br. – prognozuje Digitimes Research. W poprzednim kwartale odnotowano 44,3 mln wprowadzonych na rynek urządzeń, co oznaczało wzrost o 35,5 proc. wobec II kw. br. oraz o 1,5 proc. rok do roku. Wynik znacznie przekroczył prognozę większej sprzedaży o ponad 19 proc. w porównaniu z II kw. br.

Zdaniem analityków są dwie zasadnicze przyczyny znacznie większych niż oczekiwano dostaw w III kw. br. Mianowicie producenci zamawiali na zapas, w obawie przed wprowadzeniem nowych amerykańskich ceł na sprzęt produkowany w Chinach. Ponadto Huawei po słabym I kw. br. postanowiło ruszyć z rynkową ofensywą.

W III kw. br. liderem sprzedaży był Apple, za nim plasowali się Amazon, Samsung, Huawei, Lenovo i Microsoft. W IV kw. br. można spodziewać się powrotu Samsunga na pozycję nr 2.

Z kolei według danych Statista w III kw. br. dostarczono na świecie 35,6 mln szt. tabletów (wobec 32,3 mln w II kw. br.), w tym Apple 11,8 mln, Amazon 5,5 mln, Samsung 4,6 mln.

Według Digitimes Research już 60 proc. udziału w rynku mają modele o przekątnej ok. 10 cali, głównie dzięki popularności nowego dużego iPada. W IV kw. br. ten odsetek powinien wzrosnąć do 70 proc.