Tablety znajdą swoją niszę?
Jest rynek, któremu producenci tabletów poświęcają ostatnio dużo uwagi.
W I kw. br. sprzedaż tabletów spadła o 35 proc. wobec IV kw. ub.r., do 31,29 mln szt. – według TrendForce. Ale analitycy oczekują, że w II kw. br. globalny rynek wchłonie o 11,4 proc. więcej urządzeń, przede wszystkim dzięki edukacji. Możliwe nawet, że w ujęciu rok do roku rynek tabletów będzie na plusie (+1,5 proc.), czego od dawna nie widziano.
Producenci poświęcają ostatnio dużo uwagi rynkowi edukacji. Najwięksi gracze: Apple (iOS), Google (sprzęt z Chrome OS) i Microsoft (tablety z Windows) wprowadzili lub przygotowują ofertę tabletów dla edukacji, co zdaniem analityków może doprowadzić do odbicia na całym światowym rynku tych urządzeń.
Podobne aktualności
Trzęsienie ziemi na Tajwanie. Skutki dla fabryk czipów
Kataklizm zasadniczo nie zakłócił produkcji półprzewodników - uspokajają analitycy.
Ceny SSD wystrzeliły. Będzie drożej o 20 – 25 proc. w II kw.
Popyt dostawców chmurowych ciągnie w górę stawki za nośniki dla przedsiębiorstw.