Tablety: zaostrzy się konkurencja na ceny
W 2014 r. można spodziewać się erozji cen produktów największych graczy.
Według Digitimes presja na ceny spowoduje spadek zysków liderów rynku oraz popularności tanich urządzeń white – box. W sytuacji nasycania się rynku w USA i Europie bardziej agresywną politykę cenową wprowadził Samsung. Obserwatorzy rynku spodziewają się, że najtańszy model nowej serii koreańskiej firmy – Galaxy Tab 3 Lite – będzie kosztował 129 dol. (producent jeszcze nie ujawnił cen), co może zmusić pozostałych dużych graczy do cięcia stawek. Google, Amazon, HP, Lenovo, Acer i Asus oferowali 7-calowe modele za 159-199 dol., ale w końcu 2013 r. niektórzy obniżyli ceny do 100 – 149 dol.
Aby sprostać ostrzejszej konkurencji, producenci chińskich tabletów white-box, wprowadzili do oferty 7-calowe modele we współpracy z Intelem za mniej niż 100 dol. W II poł. 2014 r. można natomiast spodziewać się tabletów na platformie Intela poniżej 159 dol., które z kolei zaoferują producenci notebooków.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.