Światowe dostawy tabletów w III kw. br. osiągną poziom 40 mln szt wobec 37,08 mln szt. w II kw. br. Przewidywany wzrost jest związany częściowo z wprowadzeniem na rynek nowych iPadów. Do tego Huawei zaoferuje kolejne modele low end, a popyt na urządzenia white-box pozostanie stabilny – twierdzi Digitimes Research.

Drugi kwartał 2018 r. po raz pierwszy od lat był lepszy pod względem wielkości sprzedaży – wzrost rok do roku wyniósł 11 proc., a wobec I kw. br. – o 13,6 proc. Niezły wynik wskazuje na stabilizację od lat topniejącego rynku tabletów. Według Digitimes Research wzrost w najsłabszym w branży kwartale jest związany zarówno z większymi dostawami sprzętu Apple'a jak i innych graczy, lepszymi od oczekiwań wynikami modeli white-box, jak również rosnącym popytem na kustomizowane modele. Stwierdzono ponadto, że nadal swoich zwolenników mają małe, 7-calowe urządzenia, których udział w sprzedaży utrzymał się na poziomie 15 proc. Spośród największych marek wzrosty osiągnęli Apple i Huawei, a w przypadku Samsunga i Lenovo odnotowano nieznaczne spadki.

Jednak w całym 2018 r. oczekiwany jest kolejny spadek rok do roku, choć w jednocyfrowej skali – o 4-5 proc. w skali globalnej.