T-Mobile zapłacił 15,3 mln zł kary za wprowadzenie klientów w błąd – poinformował "Puls Biznesu". Sprawa dotyczy 2011 r. Wówczas UOKiK nałożył na operatora (wówczas jeszcze działającego pod marką Era) 21,3 mln zł kary za informacje rozsyłane do abonentów, zachęcające do udziału w loterii smsowej. Wynikało z nich, że wysłanie sms w ramach loterii jest darmowe, a jednocześnie podawano, że udział w zabawie kosztuje 4,88 zł za dzień.

Operator odwołał się wtedy od nałożonej kary. Ostatecznie wywalczył przed sądem jej zmniejszenie o 6 mln zł. Spółka poinformowała o wpłaceniu zasądzonej kwoty. Zapewnia, że już od dawna nie stosuje kwestionowanych praktyk.  

To kolejna kara nałożona przez UOKiK na dużego operatora, ale pierwsza, która zastała wyegzekwowana w tak dużej wysokości. W 2015 r. UOKiK nałożył na T-Mobile 4,5 mln zł za kary za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Poszło o zmianę taryfy, niezgodną, jak twierdził urząd, z umowami zawartymi z klientami telekomu. Operator został zobowiązany także do zwrotu po 65 zł abonentom, których dotyczył problem.

W 2017 r. UOKiK postanowił ukarać T-Mobile kwotą 15 mln zł za nałożenie dodatkowych opłat za usługi bez uzyskania zgody użytkowników.

W dniu 18 lutego br. UOKiK poinformował również o oddaleniu odwołania Polkomtela przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprawa dotyczy decyzji UOKiK z 2016 r.