Szef koncernu w rozmowie z niemiecką agencją DPA stwierdził, że decyzja o zaoferowaniu darmowej aktualizacji 'Siódemki’ i 'Ósemki’ do Windows 10 nie był dobra – nowy system nie doprowadził do zwiększenia sprzedaży na rynku PC, a jego instalacja na starszych maszynach często powoduje problemy. 'Nasi klienci skarżyli się’ – przyznał szef Lenovo. Jego zdaniem Windows 10 powinien zostać wprowadzony na rynek przede wszystkim z nowymi urządzeniami, które są do niego dostosowane. Wtedy także klienci mogliby poznać zalety Windows 10. Natomiast używanie go na starym sprzęcie zdaniem CEO nie jest dobrym doświadczeniem.

’Microsoft nie tylko sprawił klientom zawód, lecz także nie pomógł całej branży’ – krytykuje Yang Yuanqing.

Tymczasem koncern z Redmond stara się maksymalnie zwiększyć liczbę użytkowników, którzy skorzystali z darmowego upgrade’u. Na początku stycznia Windows 10 działał już według Microsoftu na 200 mln urządzeń (w tej liczbie mieści się nowy sprzęt z preinstalowanym systemem).

CEO pytany, jak Lenovo zamierza w trudnych warunkach osiągnąć zakładane wzrosty, wskazał na dwa czynniki: konsolidację rynku PC oraz ofertę innowacyjnych produktów, zwłaszcza 2 w 1.