Szef kanału partnerskiego opuszcza Microsoft
Przed wprowadzeniem sporych zmian w programie partnerskim dyrektor po 24 latach odchodzi z Microsoftu.
Rodney Clark od roku kierował kanałem partnerskim korporacji. Microsoft rozgląda się za jego następcą.
Rodney Clark, szef globalnego kanału partnerskiego Microsoftu, odchodzi z firmy. Zmiana jest częścią jego długoterminowego planu rozwoju kariery, choć nastąpiła szybciej niż planowano – twierdzi Nick Parker, wiceprezes ds. globalnych rozwiązań partnerskich.
Informuje, że Clark będzie dyrektorem wykonawczym w spółce giełdowej, która jest „świetnym partnerem Microsoftu”. Szczegóły mają być znane w najbliższych tygodniach.
Sam Clark we wpisie na Linkedin informującym o odejściu nie podaje powodu swojej decyzji ani dalszych planów.
Microsoft poszukuje następcy odchodzącego szefa. Liczy, że obejmie on stanowisko wraz z początkiem nowego roku finansowego w lipcu br. i zostanie przedstawiony na konferencji Inspire (19-20 lipca br.).
24 lata w Microsofcie
Rodney Clark pracował w Microsofcie od 24 lat. Od marca 2021 r. był wiceprezesem ds. sprzedaży kanałowej i szefem kanału sprzedaży. Wcześniej m.in. zarządzał globalną strategią sprzedaży i rozwojem biznesu w dziale sprzętowym, zarządzając zespołami programistycznymi i inżynieryjnymi. Do 1998 r. spędził 8 lat w IBM.
Będą duże zmiany dla partnerów
Rodney Clark opuszcza koncern w czasie, gdy szykuje się duża zmiana we współpracy z partnerami. W październiku br. program Microsoft Partner Network zostanie przekształcony w Microsoft Cloud Partner Program.
Nie brakowało głosów, że nowe wymagania są dla partnerów trudne do spełnienia.
W marcu br. w sieci pojawiła się petycja przeciwko zmianom.
„Odkryliśmy, że Microsoft chce teraz przez dłuższy czas blokować partnerów, a także znacznie wyżej ustawia poprzeczkę dla MSP, aby wyznaczone cele stały się niemal nieosiągalne” – twierdzi dla CRN USA George, twórca petycji i partner Microsoftu, który wolał zachować anonimowość.
Rodney Clark jako szef kanału znalazł się na pierwszej linii obrony nowych zasad.
Przekonywał krytyków, że w MCP korzyści dla partnerów zostaną utrzymane, a nowe produkty wprowadzane w ramach zmian pomogą im rozwinąć biznes, dzięki większej liczbie klientów korzystających z subskrypcji chmurowych.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.