Podczas Synology Media Event 2019, na którym producent nagrodził najlepszych partnerów, ogłoszono szereg nowości i przybliżono strategię firmy na 2020 r. i kolejne lata.

Synology zamierza generować popyt, edukując rynek – wynika z zapowiedzi przedstawicieli producenta. W przyszłym roku w ramach programu partnerskiego w Polsce zostanie wdrożona certyfikacja.

„Partnerzy będą nagradzani za kompetencje” – zapewnił Przemysław Biel, Country Sales Representative na Polskę w Synology. Producent będzie zachęcał do pokazywania klientom końcowym case study, które przybliżą użytkownikom możliwości związane z rozwiązaniami firmy. Zostaną wprowadzone szablony, które resellerzy mogą umieszczać na swoich stronach. Synology zamierza ponadto szybciej informować o nowościach. Będzie możliwość bezpłatnego testowania sprzętu.

„W nowym roku skupimy się tym, by mocno współpracować z dystrybucją i partnerami” – podkreślała Aneta Bélasky, Product Manager Synology na Polskę, kraje bałtyckie i Bałkany.

Rynki wertykalne, na które szczególny nacisk zamierza położyć firma, w 2020 r., to edukacja i fotografia. W ocenie przedstawicieli producenta segment profesjonalnych fotografów i wymagających amatorów to rynek o sporym potencjalne rozwoju. Wskazują na to doświadczenia z rynku niemieckiego.

Trzy w jednym

Wprowadzono nową platformę zarządzania danymi, która integruje sprzęt, oprogramowanie i usługi chmurowe. Jej trzon stanowi nowy system operacyjny DiskStation Manager (DSM) 7.0.  Połączenie tych trzech elementów będzie stanowić podstawę wszystkich produktów i usług Synology w nadchodzącej dekadzie – tak zapowiedział Philip Wong, założyciel i dyrektor generalny Synology.

Najważniejsze nowości to usprawnienie zarządzania lokalną pamięcią masową, monitorowanie usług chmurowych, zapobieganie problemom oraz natywne funkcje hybrydowego przechowywania danych w chmurze. Nowy DSM ma m.in. funkcje przeznaczone dla fotografów.

Wprowadzono pierwszą chmurową usługę monitorowania Synology, pod nazwą Active Insight. Zintegrowane z nią narzędzia analityczne pozwalają administratorom przewidywać problemy w dowolnym serwerze, sugerują sposoby na zapobieganie im oraz naprawę. Identyfikują także kłopoty z wydajnością, wskazują możliwości niewykorzystanych zasobów.

Nowa usługa ma wzmocnić Synology zwłaszcza w segmencie mniejszych organizacji – jest przeznaczona przede wszystkim dla firm z ograniczonym personelem IT i skromnym budżetem, które zarządzają flotą serwerów.

Łączność z chmurą umożliwi natywna hybrydowa pamięć masowa. Synology ma własną usługę chmury publicznej. Rozwiązanie Hybrid Share pozwala rozszerzyć lokalne foldery współdzielone na NAS-ach o przestrzeń dyskową udostępnianą w modelu usługowym pay-as-you-go.  

Portfolio dla różnych budżetów

Synology ogłosiło też rozbudowę portfolio produktów dla przedsiębiorstw od II poł. 2019 r.  Producent poszerza ofertę o rozwiązania dla klientów, wymagających dużej pojemności i gęstości danych. W I kw. 2020 r. na rynek wejdzie nowa linia HD. Model HD6400 to macierz 60-dyskowa pozwalająca zmieścić do blisko 1 PB w jednej obudowie. Do oferty już w IV kw. br. wchodzi nowa macierz z podwójnym kontrolerem active-active IP SAN dla krytycznych usług iSCSI (UC3200). Kolejną nowością jest SA3200D z podwójnym kontrolerem active-passive NAS z pełną funkcjonalnością DSM.

Wśród premierowych produktów są również macierze SAS – teraz jest to cała linia zamiast jednego produktu. Na rynek wchodzi m.un. SA3600 skalowalna do pojemności ponad 2,8 PB pojemności. W grupie produktów skoncentrowanych na wydajności są także nowe macierze all-flash z niższej oraz średniej półki. W wybranych modelach będzie dostępna obsługa kart sieciowych Fibre Channel.