Po przerwie spowodowanej pandemią Synology powróciło do stacjonarnych spotkań z partnerami. Tegoroczne wydarzenie Media Event miało miejsce niedaleko Nasielska pod Warszawą. Kulminacyjnym punktem wieczoru było wręczenie nagród partnerom za osiągnięcia na polskim rynku. Przyznano je w pięciu kategoriach.

Nagrody Synology 2022

  1. Project Value Hero 2022

MBA System

Za największy wartościowo projekt.

2. Project Volume Hero 2022

Storage IT

Za największą ilość i wartość zrealizowanych projektów.

3. Online Partner of the Year 2022

x-kom

Za największe obroty wśród polskich firm online i dobrą współpracę w zakresie handlowym i marketingowym.

4. Interesting Use Case of the Year 2022

Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu

Za ciekawe wdrożenie rozwiązań Synology i ich opis na stronie producenta.

5. Distributor of the Year 2022 – Resellers’ Choice

Konsorcjum FEN

Za najlepszą ocenę partnerów w najważniejszych kategoriach związanych z dystrybucją produktów Synology.

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!

Ponad 50 proc. udziału w polskim rynku

Podczas Media Event producent przedstawił również nowości, osiągnięcia i plany na polskim rynku. 

Według zaprezentowanych danych Synology globalnie sprzedało 10 mln urządzeń od początku istnienia firmy, a w Polsce jest już numerem 1 na rynku NAS z udziałem ponad 50 proc. (dane szacunkowe Synology) i zamierza nadal się rozwijać.

Jedną z nowości jest Ekosystem Synology – zestaw usług świadczonych przez firmę i jej partnerów. Kierunek rozwoju to wzmacnianie kompletnego rozwiązania, obejmującego sprzęt, nośniki, aplikacje i usługi w szerszym niż dotąd zakresie i bezpieczniejsze.

Do priorytetów Synology należy dalsze wzmacnianie bezpieczeństwa rozwiązań. Producent w ramach programu Bug Bounty zaprasza hakerów do pracy nad ulepszaniem bezpieczeństwa produktów i uczestniczy w międzynarodowych konkursach zewnętrznych dla hakerów.

Inny kierunek: rozwój wsparcia serwisowego. Poinformowano o nowych usługach, które będą uruchamiane we współpracy z dystrybutorami.

Firma udostępniła serwis internetowy, który pomaga dobierać sprzęt klientom i przetestować wybór z pomocą inżynierów Synology. Lid wędruje do partnerów.

Partnerzy firmy mogą teraz skorzystać z programu edukacyjnego o nazwie Synology Intensive Training (SIT). Także klienci indywidualni mogą korzystać ze szkoleń i certyfikacji SIT.  

Producent wchodzi na nowe rynki. Wśród nich jest high-density storage. Jest już dostępne rozwiązanie z tej kategorii.

Backup, chmura, monitoring…

Wśród obszarów, na których według zapowiedzi Synology zamierza skoncentrować się w przyszłości, jest m.in. tworzenie kopii zapasowych. Usługa Active Backup Suite zostanie poszerzona na MacOS. Jest to rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych z modelem bezlicencyjnym. Obecnie umożliwia bakcup rozwiązań chmurowych, jak Microsoft 365 i Google Workspace, serwerów Windows i Linux, Hyper-V, VMware.

Chmura hybrydowa będzie kluczowym tematem w kolejnych latach. Strategią firmy jest oferowanie klientom rozwiązań od jednego vendora (Synology ma własną chmurę C2, która została opracowana jako dodatek do NAS-ów).

Producent spodziewa się również rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania do monitoringu. Jak zapewniono, każdy NAS Synology może stać się takim rozwiązaniem.