Grupa Symfonia wchodzi w nowy obszar działania w Polsce. Uruchomiła platformę B2B do obsługi sieci sprzedaży. Za jej budowę odpowiada Cstore, producent oprogramowania do automatyzacji zakupów B2B.

Jak twierdzi Symfonia, chmurowe rozwiązanie obsługuje wszystkie procesy sprzedażowe, od zapytania, przez oferty, do zamówień i rozliczeń uwzględniając wielokanałową charakterystykę sprzedaży B2B (w tym mobile).

Według raportu Deloitte z 2022 r. rynek B2B e-commerce o wartości 124 mld zł rośnie w tempie 9,7 proc. rocznie (CAGR). Prognoza zakłada wzrost do 190 mld zł w 2028 r. Stąd rynek ten jest kolejnym kierunkiem w ekspansji grupy. Ma być uzupełnieniem oferty Symfonii, kierowanym do obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników i dystrybutorów.

Grupa Symfonia jest wspierana przez fundusz z Doliny Krzemowej Accel-KKR, który zainwestował w polską firmę w 2023 r., oraz przez brytyjski fundusz private equity MidEuropa, który w 2020 r. przejął Symfonię od Sage za ok. 325 mln zł.

„Na rynku konsumenckim transakcje online są już na tyle powszechne, że w oczywisty sposób przekładają się na oczekiwania firm wobec swoich partnerów biznesowych. Stąd nasza decyzja o uruchomieniu Platformy B2B, która jest jednocześnie dla nas strategicznym uzupełnieniem oferty w segmencie handlowo-usługowym” – komentuje Piotr Ciski, CEO Grupy Symfonia.

Na początku roku Symfonia dokonała pierwszej akwizycji poza Polską, przejmując Softeh Plus, rumuńską spółkę specjalizującą się w rozwiązaniach IT dla sektora medycznego.