Zdaniem agencji swój plan podziału Symantec ogłosi w najbliższych tygodniach. Na razie odmawia komentarza. Wygląda więc na to, że firma pójdzie drogą HP, które kilka dni temu ogłosiło zamiar podziału firmy na dwie części, a także eBay’a – wydzieli w osobną organizację system płatności PayPal. Dwie spółki Symantec’a mogą zostać celem przejęć podmiotów zainteresowanych rozwojem rozwiązań zabezpieczających i pamięci masowych, do których będzie zapewne zaliczać się choćby HP Enterprise – jedna z dwóch przyszłych firm, pozostałych po HP.

Według nieoficjalnych doniesień Symantec już wcześniej przymierzał się do oddzielenia od siebie części swojego biznesu. Jego zwolennikiem jest Michael Brown, który dwa tygodnie temu został powołany na stanowisko CEO (dotąd pełnił tę funkcję tymczasowo). Jedność przedsiębiorstwa chciał natomiast utrzymać zwolniony w marcu br. ze stanowiska szefa spółki Steve Bennett. 

Plany Symantec’a są zapewne związane z faktem, że rynek zabezpieczeń staje się coraz trudniejszy. W ub.r. w przypadku oprogramowania wzrost obrotów w skali światowej zwolnił do 5 proc., głównie dzięki popytowi ze strony przedsiębiorstw. Symantec, który jest liderem światowego rynku oprogramowania zabezpieczającego (w 2013 r. miał według Gartnera 18,7 proc. udziału, znacznie wyprzedzając konkurentów), osiągnął w ub.r. przychody z tego biznesu na poziomie podobnym, co w 2012 r. (-0,3 proc.). Według Gartnera było to 3,74 mld dol. Czyli trudno o wzrost w tym segmencie.

O wątpliwościach producenta związanych z tym rynkiem świadczy fakt, że w maju br. wiceprezes spółki ds. bezpieczeństwa wyraził głośną opinię o zbliżającym się końcu antywirusów, jako że nie będą mogły sobie poradzić z zagrożeniami. Symantec zamierza skoncentrować się na systemach ochrony dla firm. W tym roku wprowadził jeden oparty na abonamencie produkt Norton, rezygnując z kilku sprzedawanych od lat wersji. Spadający popyt był ostatnio obciążeniem wyników Symantec’a. Przeprowadzano restrukturyzację, tnąc koszty i zatrudnienie. Efekty są – w br. firma wyszła na plus. W swoim I kw. finansowym 2015 zwiększyła zysk o 50 proc., przy przychodach niemal takich jak rok wcześniej (+1,5 proc.) dzięki inwestycjom w rozwiązania dla firm.