Sprzedaż projektorów na światowym rynku spadnie w 2019 r. o 8 proc., do 6,7 mln szt. – prognozuje Futuresource Consulting.

Jak zauważa firma badawcza, kilka czynników ogranicza wymianę sprzętu. Wśród nich jest rosnąca popularność płaskich wyświetlaczy w edukacji i firmach, a także duże nasycenie rynku.

„Czynniki wpływające na najpopularniejszy segment rynku w tym roku nie są nowe, ale ich skutki są bardziej dotkliwe” – twierdzi analityk.

Futuresource przewiduje powolny spadek sprzedaży w kolejnych latach – przeciętnie o 2,3 proc. co roku do 2023 r. Pozostanie jednak jasny – nomen omen – punkt na rynku. To modele instalacyjne, a zwłaszcza sprzęt o jasności 6 tys. lumenów i wyższej. W tym przypadku średnie wzrosty sprzedaży co roku mają sięgnąć aż 20 proc.
 
Stwierdzono, iż w związku z zapotrzebowaniem na stałą iluminację obserwowany jest renesans zainteresowania projekcją instalacyjną. W połączeniu z rozwojem oprogramowania stwarza to nowe możliwości zastosowań – jak mapowanie architektoniczne, przykuwające uwagę efekty czy digital signage.

Dzięki długoterminowemu trendowi rosnącej sprzedaży modeli high-end wartość obrotów na całym rynku projektorów powinna zwiększać się, średnio o 1 proc. co roku do 2023 r.  – mimo spadku popularności modeli z głównego segmentu, generujących największe wolumeny zbytu.

Spadkom może zapobiec także poszukiwanie nowych możliwości wykorzystania projektorów, jak np. obecnie w branży rozrywkowej czy rozwój tzw. screenless tv – wynika z oceny Futuresource Consulting.