Świetlana przyszłość jasnych projektorów
Na rynku projektorów otwierają się nowe możliwości - według prognozy.
Sprzedaż projektorów na światowym rynku spadnie w 2019 r. o 8 proc., do 6,7 mln szt. – prognozuje Futuresource Consulting.
Jak zauważa firma badawcza, kilka czynników ogranicza wymianę sprzętu. Wśród nich jest rosnąca popularność płaskich wyświetlaczy w edukacji i firmach, a także duże nasycenie rynku.
„Czynniki wpływające na najpopularniejszy segment rynku w tym roku nie są nowe, ale ich skutki są bardziej dotkliwe” – twierdzi analityk.
Futuresource przewiduje powolny spadek sprzedaży w kolejnych latach – przeciętnie o 2,3 proc. co roku do 2023 r. Pozostanie jednak jasny – nomen omen – punkt na rynku. To modele instalacyjne, a zwłaszcza sprzęt o jasności 6 tys. lumenów i wyższej. W tym przypadku średnie wzrosty sprzedaży co roku mają sięgnąć aż 20 proc.
Stwierdzono, iż w związku z zapotrzebowaniem na stałą iluminację obserwowany jest renesans zainteresowania projekcją instalacyjną. W połączeniu z rozwojem oprogramowania stwarza to nowe możliwości zastosowań – jak mapowanie architektoniczne, przykuwające uwagę efekty czy digital signage.
Dzięki długoterminowemu trendowi rosnącej sprzedaży modeli high-end wartość obrotów na całym rynku projektorów powinna zwiększać się, średnio o 1 proc. co roku do 2023 r. – mimo spadku popularności modeli z głównego segmentu, generujących największe wolumeny zbytu.
Spadkom może zapobiec także poszukiwanie nowych możliwości wykorzystania projektorów, jak np. obecnie w branży rozrywkowej czy rozwój tzw. screenless tv – wynika z oceny Futuresource Consulting.
Podobne aktualności
E-sport podciągnie w górę rynek Pro AV
Wydatki na profesjonalne systemy AV w 2022 r. wciąż były niższe niż przed pandemią. Szansą na dodatkowe wpływy dla firm z branży jest e-sport.
Sprzedaż HDD o ponad 10 proc. w dół
Ożywienie rynku nie jest oczekiwane co najmniej do końca 2023 r.