Futuresource Consulting spodziewa się, że wyświetlacze o wysokiej jasności będą najszybciej rozwijającą się kategorią wyświetlaczy LCD.

Chodzi o ekrany o jasności ponad 1 tys. cd/mkw. (z wyłączeniem ścian wideo), przeznaczone np. do witryn sklepowych lub zastosowań zewnętrznych.

Kategoria ta odnotowała silny wzrost w czasie pandemii, gdy zwiększyło się zapotrzebowanie na reklamę i informacje pokazywane poza pomieszczeniami.

Obecnie jednak rynek ten jest w stagnacji, co odzwierciedla niepewność sytuacji ekonomicznej na świecie. Płaskie panele o wysokiej jasności odnotowały 3-procentowy wzrost liczby wysyłek rok do roku w II kw. 2022 r. (1,74 mln szt.). Wartość spadła jednak o 8 proc., ponieważ technologia ta staje się coraz tańsza. Wobec I kw. br. nastąpił nieznaczny spadek wolumenów – ustalił Futuresource Consulting.

LED-y mogą zagrozić pozycji LCD, umożliwiając budowę większych i jaśniejszych ekranów, jednak raczej nie stanie się to wkrótce. Analitycy przewidują, że ze względu na cenę i niższą rozdzielczość diody LED raczej nie wstrząsną branżą LCD w najbliższej przyszłości.