Od lipca Google automatycznie indeksuje wyłącznie strony dostosowane do urządzeń mobilnych. Oznacza to, że witryna, która nie wyświetla się prawidłowo na smartfonach i tabletach nie pojawi się wysoko w wyszukiwarce, a może zupełnie z niej zniknąć – według informacji firmy hostingowej Linuxpl.com. Nowe reguły dotyczą stron, które bot Google'a znajduje pierwszy raz, np. pod nowymi domenami.

Google od kilku lat zwiększa znaczenie stron mobilnych w wyszukiwarce, ze względu na rosnący ruch internetowy ze smartfonów i tabletów. Uprzedzał o takich planach 3 lata temu, anonsując wdrożenie mechanizmu mobile first index. Aktualne reguły indeksowania strony można sprawdzić w Google Search Console.

Według raportu Gemiusa "E-commerce w Polsce 2019" już 61 proc. internautów kupujących online używa smartfonów, a 27 proc. – tabletów. Nadal najpopularniejsze jako narzędzie e-zakupów są laptopy (74 proc.). W 2018 r. liczby te wynosiły odpowiednio 58 proc., 21 proc. i 82 proc., czyli coraz więcej klientów posługuje się sprzętem mobilnym.

Badanie Gemiusa sugeruje także, co sprzedawcy mogą poprawić na swoich stronach. Otóż dwie trzecie użytkowników, którzy robili zakupy z pomocą smartfonów albo tabletów narzeka na niewygodne formularze. Wskazywano także na brak aplikacji mobilnej, niewygodny sposób płatności, za małe litery (osoby po 50-tce).