Strategiczne partnerstwo europejskich firm
Pojawią się nowe rozwiązania w chmurze.

Do 2027 r. europejski rynek chmurowych contact center będzie rósł średnio o 17 proc. co roku – według prognozy.
NFON, niemiecki dostawca rozwiązań do chmurowej komunikacji głosowej dla biznesu i czeska firma Daktela, specjalizująca się w contact center jako usłudze (CCaaS), ogłosiły strategiczne partnerstwo. Dzięki współpracy NFON poszerzy portfolio w obszarze chmurowych contact center.
NFON deklaruje, że jego celem jest zdobycie pozycji wiodącego dostawcy usług komunikacji głosowej dla biznesu w Europie. Nowa umowa ma być kolejnym krokiem do tego celu.
W 2020 r. rynek CCaaS w Europie stanowił ok. 27 proc. całego rynku contact center i osiągnął wartość 778 mln dol. Do 2027 r., zakładając przewidywane średnie tempo wzrostu na poziomie 17 proc. rocznie, rynek ten będzie warty 2,3 mld dol.
W ciągu 3 kwartałów 2021 r. przychody NFON-a wyniosły 56,5 mln euro (wzrost o 14,4 proc. r/r), w tym powtarzalne przychody stanowią niemal 90 proc. Liczba subskrypcji zwiększyła się o 12,8 proc., do 573,1 tys. EBIDTA urosła o 11,2 proc., do 2 mln euro.
Podobne aktualności
Dołujące IT. Polscy pracownicy są najbardziej zestresowani z Europie
22 proc. Polaków zrezygnowało z pracy z powodu przeciążenia oprogramowaniem.
Co piąty pracownik w Polsce chce nowych technologii w home office
Rekordowa ilość osób woli pracować w biurze niż w domu. Co piąta deklaruje, że skróci swój czas pracy.