Łączna wartość przychodów netto ze sprzedaży, jakie wypracował Amazon za pośrednictwem strony amazon.co.uk w I kw. br. wyniosła 22 mld dol. Zysk spółki na poziomie operacyjnym wyniósł 255 mln dol., wzrastając o 74 proc. w porównaniu do I kw. 2014 r. Amazon wykazał jednak ujemny wynik netto – strata wyniosła 57 mln dol., podczas gdy rok wcześniej było 108 mln dol. zysku.

Raport Amazona opublikowano niedługo po ogłoszeniu wyników finansowych przez eBay. Jeden z liderów rynku e-commerce odnotował przychody na poziomie 4,45 mld dol. (wzrost o 4 proc.) oraz 626 mln dol. zysku netto. To znaczna poprawa w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym, kiedy strata netto eBaya wyniosła 2,3 mld dol.

– Rynek e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się gałęzi światowego handlu detalicznego, ale nikogo na świecie nie dziwi, że gracze z tego sektora przez wiele lat notują straty – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.