SSD: spadek na polskim rynku
Przychody ze sprzedaży nośników SSD w dystrybucji stopniały na początku roku – według Contextu.
W styczniu br. przychody ze sprzedaży SSD spadły o 38,7 proc. wobec stycznia ub.r. – według danych z polskiego panela dystrybucyjnego Contextu. W tym samym czasie obroty na HDD były o 56,5 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Tymczasem w zachodniej Europie przychody ze sprzedaży obu nośników do klientów biznesowych były w sumie podobne jak rok wcześniej (+0,9 proc. r/r). W tym produkty HDD OEM wygenerowały niższe obroty (-15,4 proc. r/r), a SSD OEM wyraźnie wyższe (+56,9 proc. r/r). Jednak w grudniu ub.r. wzrost wartości sprzedaży SSD OEM był wyraźnie niższy (+6,2 proc. r/r) ze względu na spadek popytu związany z rosnącymi cenami nośników półprzewodnikowych.
Średnia cena jednego z największych nośników SSD – 3,84 TB, który generuje 21,8 proc. przychodów z SSD w zachodnioeuropejskiej dystrybucji, spadła w ciągu roku (do stycznia 2017 r.) o 13,7 proc. – do 4021,01 euro (czyli ok. 17,2 tys. zł) z 4661,38 euro. Jednak przeciętna cena takiego produktu w styczniu 2017 r. w porównaniu z grudniem 2016 r. była wyższa o 3,9 proc.
Wzrost wartości sprzedaży SSD i HDD rok do roku w wybranych krajach
|
SSD |
HDD |
|
Kraj |
Styczeń 2017 |
Styczeń 2017 |
|
Niemcy |
|
114,6% |
33,1% |
Wielka Brytania |
|
18,0% |
-38,1% |
Włochy |
|
125,1% |
-7,0% |
Francja |
|
57,0% |
-10,0% |
Holandia |
|
161,2% |
-28,3% |
Hiszpania |
|
10,8% |
-43,4% |
Szwajcaria |
|
-13,3% |
0,6% |
Norwegia |
|
283,9% |
-18,2% |
Belgia |
|
65,0% |
-39,6% |
Austria |
|
27,1% |
-44,5% |
Dania |
|
1,0% |
-11,4% |
Irlandia |
|
530,0% |
17,8% |
Szwecja |
|
-41,7% |
-57,6% |
Portugalia |
|
614,3% |
352,2% |
Polska* |
|
-38,7% |
56,5% |
*nie uwzględniana w średnich wynikach dla Europy Zachodniej
Źródło: Context, panel dystrybucyjny
Podobne aktualności
Ceny SSD wystrzeliły. Będzie drożej o 20 – 25 proc. w II kw.
Popyt dostawców chmurowych ciągnie w górę stawki za nośniki dla przedsiębiorstw.
Ceny SSD przyspieszają rajd w górę
W I kw. 2024 r. ceny SSD dla przedsiębiorstw podskoczą aż o 25 proc. - według prognozy.
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.