Sprzęt rugged i notebooki dla graczy celem firm ODM
Wobec spadającej sprzedaży laptopów i tabletów producenci szukają nisz, w których można zarobić. Należą do nich urządzenia wzmacniane i gamingowe.
Azjatyckie firmy ODM (Original Design Manufacturer) spodziewają się, że w 2015 r. dostawy notebooków na światowy rynek spadną o blisko 10 proc. w porównaniu z 2014 r., choć II poł. br. powinna być nieco lepsza od pierwszej. W 2016 r. wolumeny sprzedaży powinny utrzymać się na poziomie z 2015 r. W przypadku tabletów w br. oczekiwany jest wyraźny spadek.
Szukając zysków firmy ODM zainteresowały się rynkiem rugged i gamingowym, które cechuje rosnąca sprzedaż, jak również wysokie ceny i marże.
Według VDC Research sprzedaż wzmacnianych notebooków i tabletów w 2015 r. powinna sięgnąć 820 tys. szt., o 9,33 proc. więcej niż w 2014 r. (750 tys. szt.). Z kolei w 2016 r. prognozowany wzrost wyniesie 7,31 proc. (880 tys. szt.). W 2018 r. ma zostać przekroczona liczba 1 mln sprzedanych notebooków i tabletów rugged.
Istotna jest jednak także wartość sprzedaży – w 2015 r. osiągnie 1,65 mld dol., co oznacza średnio 2010 dol. na urządzenie. W przypadku zwykłych notebooków jest to ok. 400 dol.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.
Rynek notebooków „powróci do zdrowego cyklu” w 2024 roku
PC AI na razie nie pobudzą dużego popytu. "Dla przeciętnego konsumenta perspektywa zakupu drogiego, niepotrzebnego komputera jest pobożnym życzeniem producentów".