Azjatyckie firmy ODM (Original Design Manufacturer) spodziewają się, że w 2015 r. dostawy notebooków na światowy rynek spadną o blisko 10 proc. w porównaniu z 2014 r., choć II poł. br. powinna być nieco lepsza od pierwszej. W 2016 r. wolumeny sprzedaży powinny utrzymać się na poziomie z 2015 r. W przypadku tabletów w br. oczekiwany jest wyraźny spadek.

Szukając zysków firmy ODM zainteresowały się rynkiem rugged i gamingowym, które cechuje rosnąca sprzedaż, jak również wysokie ceny i marże.

Według VDC Research sprzedaż wzmacnianych notebooków i tabletów w 2015 r. powinna sięgnąć 820 tys. szt., o 9,33 proc. więcej niż w 2014 r. (750 tys. szt.). Z kolei w 2016 r. prognozowany wzrost wyniesie 7,31 proc. (880 tys. szt.). W 2018 r. ma zostać przekroczona liczba 1 mln sprzedanych notebooków i tabletów rugged.
 
Istotna jest jednak także wartość sprzedaży – w 2015 r. osiągnie 1,65 mld dol., co oznacza średnio 2010 dol. na urządzenie. W przypadku zwykłych notebooków jest to ok. 400 dol.