Koronawirus poważnie zakłócił łańcuch dostaw sprzętu w Chinach, a z powodu pandemii niezliczone rzesze użytkowników przeniosły się do domowych biur. W rezultacie firmy próbują "desperacko" wyposażyć pracowników w sprzęt IT, ponieważ nie było możliwości uzupełnienia dostaw – twierdzi ITScope. Jest to szczególnie widoczne w segmencie notebooków. Według platformy sprzedażowej B2B zapasy stale topniały od wybuchu pandemii, a w niektórych przypadkach spadły do zera.

Według danych ITScope w I kw. br. wśród notebooków największe zainteresowanie – biorąc pod uwagę liczbę klików dla poszczególnych modeli – wzbudził sprzęt Lenovo i HP, czyli marek, które są na topie pod względem sprzedaży na globalnym rynku. W ITScope 6 urządzeń Lenovo znalazło się w najpopularniejszej piętnastce, a HP – 5 modeli. Numerem 1 okazał się notebook HP.

W segmencie stacjonarnych PC dominuje HP – 9 modeli w Top15, podczas gdy Lenovo i Dell – po 2 szt. Jednak najbardziej poszukiwane w ofercie dystrybutorów okazało się urządzenie Lenovo.

Wśród tabletów resellerów interesowały głównie dwie marki – Microsoft (8 modeli w Top15) i Apple (5). Urządzenie Microsoftu odnotowało najwięcej wejść. Okazało się również najbardziej poszukiwanym sprzętem w całym serwisie.

W Top3 smartfonów znalazły się dwa iPhone'y oraz Samsung.