Aż 88,49 proc. rodziców deklaruje, że ich dziecko ma na własność przynajmniej jedno urządzenie elektroniczne – według badania Komputronika. Na pytanie z możliwością wielokrotnego wyboru, „czy Twoje dziecko posiada już własny komputer/laptop/tablet/smartfon”, rodzice odpowiedzieli, że aż 68,42 proc. ich dzieci ma smartfon.

Na drugim miejscu uplasował się komputer – 35,20 proc. Tablet posiada blisko co trzecie dziecko – 30,59 proc. Co ciekawe, większy procent uczęszczających do szkół ma smartwatcha – 28,85 proc., niż laptopa – 18,42 proc. Jedynie 11,51 proc. dzieci w wieku szkolnym nie posiada jeszcze żadnego urządzenia elektronicznego.

Aplikacje, z jakich korzystają dzieci

Aplikacje do komunikacji są najczęściej używanym oprogramowaniem na urządzeniu dziecka (wg 62,83 proc. pytanych rodziców). Dla 58,88 proc. istotną rolę odgrywają programy edukacyjne. Co ciekawe, 30,26 proc. stawia na programy do programowania. Natomiast 27,96 proc. na aplikacje do zarządzania czasem. Gry wskazało jedynie 4,6 proc. rodziców.

Rodzice chcą, by dzieci miały sprzęt

Co istotne dla rynku, większość rodziców uważa, że eklektronika przynosi korzyści dzieciom. Blisko 53 proc. rodziców stwierdziło, że nie ma żadnych rozterek wynikających z zakupu urządzeń elektronicznych dla swoich dzieci.

Dane te idą w parze z badaniem the: protocol, w którym 57 proc. rodziców uważa, że rozwiązania technologiczne mogą wspierać budowanie więzi rodzinnych, jeśli są używane rozsądnie i wspólnie przez różne pokolenia (wg raportu „Polacy na cyfrowej równoważni. Cyfrowy ślad technologii 2024”).

Rodzice pytani w badaniu the: protocol, w jakim wieku powinno się umożliwiać dzieciom korzystanie z urządzeń(pod kontrolą rodzica), w większości (po ok. 60 proc. odpowiedzi), wskazywali, że odpowiednim wiekiem do rozpoczęcia korzystania z laptopa, desktopa, smartfona lub smartwatcha jest wiek powyżej 6 lat, czyli szkolny. Jednak całkiem niemała grupa, czyli ok. 40 proc. uważa, że takie urządzenia należy dać dzieciom do dyspozycji wcześniej, choć tylko 4 – 5 proc. uważa, że dziecko młodsze niż 2 lata może już bawić się smartfonem czy laptopem. Dane wskazują więc na potencjał zakupowy urządzeń przeznaczonych dla dzieci.