Sprzęt elektroniczny najpopularniejszym towarem w polskim Internecie
Klienci kupują coraz więcej elektroniki w sklepach internetowych – wynika z danych Euromonitor International. Wartość sprzedaży w 2010 r. wyniosła 1,5 mld zł, w 2011 r. ma sięgnąć 1,7 mld zł.
W ubiegłym roku e-sklepy sprzedały sprzęt elektroniczny (komputery, telewizory, projektory, telefony itp.) za 1,55 mld zł, co oznacza że handel elektroniką przynosi największe przychody w polskiej sieci – wartość sprzedaży stanowiła 24,1 proc. obrotów całego e-handlu w 2010 r. Wyniosły one w sumie 6,45 mld zł (dane nie uwzględniają portali aukcyjnych). W porównaniu z 2009 r. przychody sklepów ze sprzedaży elektroniki zwiększyły się o 14 proc., a w 2011 r. Euromonitor International prognozuje kolejne 8 proc. wzrostu (do 1,69 mld zł). Wartość zbytu na całym polskim rynku e-commerce (bez portali aukcyjnych) ma wynieść 7,52 mld zł.
Poza sprzętem elektronicznym polscy klienci najchętniej kupują w sieci kosmetyki (11,4 proc. udziału w 2010 r.) oraz muzykę, filmy, gry, książki (10,1 proc.). Popyt na multimedia rośnie szybciej niż na elektronikę – w porównaniu z 2009 r. wyniki e-sprzedawców poprawiły się o 23 proc. (654,1 mln zł przychodów). Prognoza na 2011 r. przewiduje wzrost wpływów o kolejne 25 proc. (do 817,1 mln zł).
Następne kategorie na liście najpopularniejszych towarów w polskim Internecie to: meble, naczynia i inne produkty dla domu (6,9 proc. obrotów w 2010 r.), odzież i obuwie (6,2 proc.) oraz żywność (3,8 proc.).
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.