Sprzedaż urządzeń drukujących w górę, HP liderem
Trzeci kwartał z rzędu wzrosła sprzedaż maszyn drukujących na światowym rynku. Tym razem o 2,1 proc. Prawie 40 proc. udziału ma HP.
Według IDC na globalny rynek dostarczono w I kw. br. 26,4 mln urządzeń. Ponadprzeciętny wzrost odnotowano w zachodniej Europie (+7,7 proc., 5,4 mln szt.). Największy udział w sprzedaży miały modele atramentowe (58,4 proc.), jednak ich rynek skurczył się o 3 punkty procentowe w porównaniu z poprzednim kwartałem. O 4 punkty wzrosła natomiast sprzedaż maszyn laserowych, dając im 38-procentowy udział w rynku. Wśród nich 80,1 proc. stanowiły modele monochromatyczne, których zbyt zwiększył się o 2,6 proc. rok do roku, a kolorowych laserów – o 8,9 proc. (wzrost czwarty kwartał z rzędu).
Trzech spośród 5 największych producentów – HP, Epson i Brother – odnotowało poprawę wyniku w porównaniu z I kw. 2014 r. Zdaniem IDC HP zyskało dzięki serii atramentowej Ink Advantage oraz promocjom w kanale sprzedaży oraz skierowanych do konsumentów. Epsonowi pomogły urządzenia wielofunkcyjne , zwłaszcza oferowane z rabatami modele z serii Expression. Brother natomiast odnotował 42-procentowy wzrost w Japonii.
Spadki dotknęły Canona, co firma badawcza wyjaśnia wycofaniem z oferty wielu starych modeli w I kw. br., podczas gdy nowości były nieliczne.
Z pozostałych marek dobrze radził sobie Ricoh, który po raz pierwszy wszedł do pierwszej piątki rankingu urządzeń laserowych, zwiększając w ciągu roku sprzedaż o 9,8 proc., głównie ze względu na popularność maszyn kolorowych.
Według prognozy IDC w 2014 r. można spodziewać się wzrostu sprzedaży, przede wszystkim dzięki możliwościom w takich sektorach jak służba zdrowia, finanse, administracja. Do ważniejszych segmentów ma zaliczać się także produkcja. Aby wykorzystać nadarzające się okazje, przedstawiciele handlowi powinni zdaniem analityka IDC mieć dużą wiedzę na temat poszczególnych rynków wertykalnych.
Sprzedaż urządzeń drukujących w I kw. 2014 r. (w mln szt.)
Producent |
Sprzedaż w I kw. 2014 r. |
Udział w rynku w I kw. 2014 r. |
Sprzedaż w I kw. 2013 r. |
Udział w rynku w I kw. 2013 r. |
Wzrost rok |
1. HP |
10,612 567 |
40,3% |
9,963 972 |
38,6% |
6,5% |
2. Canon |
4,877 614 |
18,5% |
5,258 364 |
20,4% |
-7,2% |
3. Epson |
3,761 101 |
14,3% |
3,386 640 |
13,1% |
11,1% |
4. Brother |
2,032 695 |
7,7% |
2,002 098 |
7,8% |
1,5% |
5. Samsung |
1,570 666 |
6,0% |
1,694 692 |
6,6% |
-7,3% |
Pozostali |
3,504 358 |
13,3% |
3,505 404 |
13,6% |
0,0% |
Razem |
26,359 001 |
100,0% |
25,811 170 |
100,0% |
2,1% |
Źródło: IDC Worldwide Quarterly Hardcopy Peripherals Tracker, maj 2014
Podobne aktualności
Przetarg: 11,5 mln zł na drukarki i skanery
Czterech wykonawców złożyło oferty w postępowaniu na wyposażenie jednostek administracji.
Polskie biura chcą kupować odnawiany sprzęt. Podają warunki
Dla 24 proc. polskich firm odnowiony sprzęt to produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. rozważa taki zakup - według badania.
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.