Według prognozy firmy badawczej w 2016 r. dostawy tabletów na światowy rynek spadną o 11,5 proc., natomiast pozytywny trend powróci w 2018 r. i będzie kontynuowany do 2020 r. Jednak nie z powodu popularności tradycyjnych urządzeń, lecz sprzętu z dołączaną klawiaturą. Powinien on zainteresować głównie klientów biznesowych. Obecnie większość takich modeli działa z Windows i iOS, ale wraz z pojawieniem się najnowszej wersji Androida powinno przybyć również 2 w 1 na ten system. IDC prognozuje, że w 2016 r. zwykłe tablety będą miały 85 proc. udziału w rynku, a w 2020 – 68 proc. Większość klasycznych maszyn będzie sprzedawana w krajach, na których klienci szukają jakichkolwiek tanich urządzeń.

W przypadku zwykłych tabletów zainteresowanie klientów powinno przenieść się na większe urządzenia. W 2016 r. 55 proc. tabletów będzie miało przekątną 9 cali lub mniejszą, a w 2020 r. – 40 proc.