Sprzedaż tabletów większa o 67 procent
W II kw. 2012 r. na światowy rynek dostarczono 24,9 mln tabletów, tj. o 66,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Apple umocniło pozycję lidera.
Według badania Strategy Analytics w minionym kwartale odnotowano duży popyt na tablety zarówno wśród konsumentów, jak również w firmach i segmencie edukacji. Odnotowany wzrost rok do roku (66,8 proc.) był jednak najniższy od II kw. 2010 r. Zdecydowanie najpopularniejsze okazały się iPady – ich udział w rynku zwiększył się z 62 proc. w II kw. 2011 r. do 68,3 proc. w II kw. b.r. Mimo ofensywy producentów sprzętu z Androidem, takich jak Amazon, Samsung, Acer czy Asus, udział modeli z systemem Google’a był taki sam jak przed rokiem (29 proc.). Znacznie spadło zainteresowanie tabletami z systemami Microsoftu (z 4 proc. do 1,2 proc.). Zdaniem firmy badawczej premiera Windows 8 nastąpi w tym roku zbyt późno, by partnerzy koncernu mogli powalczyć o znaczący udział w rynku w tym roku.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.