Sprzedaż tabletów solidnie wzrosła
Przyszłe zyski zależą od tego, czy producenci znajdą niszę dla tabletów - twierdzi ekspert.
Ożywienie na rynku jeszcze potrwa – wynika z przewidywań.
Światowe dostawy tabletów w II kw. 2024 r. zwiększyły się rok do roku o 22,1 proc. – według IDC, osiągając 34,4 mln szt.
Wyniki pokazują solidny wzrost w efekcie porównania ze słabym II kwartałem 2023 r. i były generowane przez cykl odświeżenia produktów i wymiany połączony z uzupełnianiem zapasów. Wolumeny nadal nie są jednak porównywalne z bezprecedensową sprzedażą obserwowaną w czasie pandemii. Dostawy powróciły póki co do poziomu sprzed Covid. Liczby za II kw. 2024 r. wypadają korzystnie w porównaniu z II kw. 2019 r. (32,5 mln szt.), czemu sprzyjało odświeżenie produktów Apple’a i rosnąca popularność tabletów z odłączaną klawiaturą od Samsunga i Huawei.
Liderzy urośli w podobnej skali
Apple w końcu odnotowało wzrost (o ponad 18 proc.), po wprowadzeniu nowych iPadów Air i Pro. Producent zwiększył sprzedaż na całym świecie, za wyjątkiem Chin.
Samsung poprawił się również o ponad 18 proc. pomimo braku dużych premier. Wynikało to głównie z kilku wdrożeń komercyjnych i korzystnego porównania z II kw. 2023 r.
W najbliższym czasie ożywienie utrzyma się
„Wyniki z II kw. 2024 r. sygnalizują, że rynek wyszedł poza pandemię. Oczekujemy, że cykl odświeżania i wzrost na rynkach wschodzących będą nadal wspomagać ożywienie w najbliższej przyszłości” — mówi Anuroopa Nataraj, starsza analityczka ds. badań w IDC.
Jak zauważa, nowi gracze skupiają się na globalnej ekspansji, a liderzy na ulepszaniu technologii, zaspokajaniu popytu na urządzenia premium i wykorzystywaniu m.in. AI.
„Długoterminowe zyski dla rynku zależą od zdolności dostawców do tworzenia urządzeń, które mogą wykroić niszę dla tabletów – taką, która obejmuje innowacyjność i zróżnicowanie” – twierdzi ekspert.
Najwięksi producenci tabletów w II kw. 2024 r. (wstępne wyniki)
Producent | Dostawy w II kw. 2024 r. (mln szt.) | Udział w rynku w II kw. 2024 r. | Dostawy w II kw. 2023 r. (mln szt.) | Udział w rynku w II kw. 2023 r. | Wzrost rok do roku |
Apple | 12,3 | 35,8% | 10,4 | 37,0% | 18,2% |
Samsung | 6,9 | 20,1% | 5,8 | 20,6% | 18,6% |
Lenovo | 2,5 | 7,3% | 2,1 | 7,6% | 16,7% |
Huawei | 2,3 | 6,8% | 1,7 | 5,9% | 40,3% |
Xiaomi | 2,0 | 5,8% | 1,0 | 3,7% | 94,7% |
Inni | 8,4 | 24,3% | 7,1 | 25,2% | 17,6% |
W sumie | 34,4 | 100,0% | 28,2 | 100,0% | 22,1% |
Podobne aktualności
Rynek wchłonął 1 mln urządzeń zabezpieczających
"Urządzenia zabezpieczające będą nadal odgrywać kluczową rolę w strategiach cyberbezpieczeństwa” - uważa ekspert.
Prognoza sprzedaży smartfonów skorygowana w górę
Silniej niż przewidywano wzrośnie popyt na przystępne cenowo modele z Androidem.