Światowe dostawy tabletów zwiększyły się w III kw. 2024 r. o 20,4 proc., do 39,6 mln szt. – według IDC. Wysoką dynamikę powoduje częściowo porównanie ze słabym 2023 rokiem. Tym niemniej analitycy odnotowują rosnący optymizm w branży po stronie podaży.

W ostatnich kwartałach nastąpiło kilka odświeżeń urządzeń. Sztuczna inteligencja jest integrowana z tabletami, jednak u większości marek te funkcje są w najlepszym razie na wczesnym etapie. Niezależnie od tego, te innowacje przynoszą falę „bardzo potrzebnego” – zdaniem IDC – optymizmu na rynku tabletów, zwiększając zainteresowanie konsumentów tym sprzętem, jak też podnosząc średnie ceny sprzedaży.

Apple pozostaje liderem rynku. Sezon powrotu do szkoły pomógł zwiększyć sprzedaż nowego iPada Air, jednak nowy iPad Pro wypadł poniżej oczekiwań, ponieważ jego cena jest zbyt wysoka na rynkach wschodzących.

Samsung miał bardzo dobry kwartał, wprowadzając na rynek więcej modeli premium z funkcjami AI, z tym że sprzęt z niższej półki napędzały sprzedaż w większości regionów. Wdrożenia komercyjne również odegrały istotną rolę w zwiększeniu sprzedaży marki.

Amazon powrócił do pierwszej piątki z rekordowym wzrostem, głównie dzięki zniżkowym ofertom Prime Day.

Dostawy tabletów na światowy rynek w III kw. 2024 r.


Producent
Dostawy w III kw. 2024 r. (mln szt.)Udział w rynku w III kw. 2024 r.Dostawy w III kw. 2023 r. (mln szt.)Udział w rynku w III kw. 2023 r.Wzrost rok do roku
Apple12,631,7%12,437,7%1,4%
Samsung7,117,9%6,018,2%18,3%
Amazon4,611,6%2,26,6%111,3%
Huawei3,38,2%2,36,9%44,1%
Lenovo3,07,6%2,68,0%14,7%
Inni9,122,9%7,422,6%21,8%
W sumie39,6100,0%32,9100,0%20,4%
Źródło: IDC