Sprzedaż smartfonów powyżej oczekiwań
W I kw. 2014 r. sprzedaż smartfonów na świecie wyniosła 266,9 mln szt. i była wyższa, niż w IV kw. ub.r. Samsung umocnił się na pozycji lidera – ustalił TrendForce.
W porównaniu z ostatnim kwartałem roku wzrost wyniósł 1,13 proc., głównie dzięki popytowi w Chinach. Wynik lepszy niż oczekiwano był w dużej mierze związany z ofertą modeli z 4G/LTE.
W II kw. br. TrendForce przewiduje jeszcze większy wzrost kwartał do kwartału – o 6,7 proc., co oznacza sprzedaż na poziomie 284,5 mln szt. Kontynuacja trendu zdaniem analityków jest związana z premierami nowych flagowych urządzeń największych marek, które wyprzedzą wypuszczenie na rynek iPhone’a następnej generacji. Przewidywana jest zarówno stabilizacja cen modeli z najwyższej półki, jak i wielkości sprzedaży.
Jeśli chodzi o największe marki, w I kw. 2014 r. Samsung umocnił się na pozycji numer 1 z blisko 35-procentowym udziałem w rynku, głównie dzięki popytowi na modele z dolnego i średniego segmentu. Z kolei Apple stracił. W opinii analityków dopiero w II poł. 2014 r. nowe iPhone’y wpłyną pozytywnie na bilans sprzedaży.
Podobne aktualności
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.
Ok. 1,8 tys. zł za smartfona w 2024 roku
„Dobra wiadomość jest taka, że konsumenci są skłonni płacić więcej za swoje telefony" - twierdzi dyrektor.