W porównaniu z ostatnim kwartałem roku wzrost wyniósł 1,13 proc., głównie dzięki popytowi w Chinach. Wynik lepszy niż oczekiwano był w dużej mierze związany z ofertą modeli z 4G/LTE. 

W II kw. br. TrendForce przewiduje jeszcze większy wzrost kwartał do kwartału – o 6,7 proc., co oznacza sprzedaż na poziomie 284,5 mln szt. Kontynuacja trendu zdaniem analityków jest związana z premierami nowych flagowych urządzeń największych marek, które wyprzedzą wypuszczenie na rynek iPhone’a następnej generacji. Przewidywana jest zarówno stabilizacja cen modeli z najwyższej półki, jak i wielkości sprzedaży.

Jeśli chodzi o największe marki, w I kw. 2014 r. Samsung umocnił się na pozycji numer 1 z blisko 35-procentowym udziałem w rynku, głównie dzięki popytowi na modele z dolnego i średniego segmentu. Z kolei Apple stracił. W opinii analityków dopiero w II poł. 2014 r. nowe iPhone’y wpłyną pozytywnie na bilans sprzedaży.