Według firmy badawczej w minionym kwartale światowy rynek wchłonął 2 mln projektorów, zaś suma przychodów z ich sprzedaży wyniosła 2,4 mld dol. Oznacza to wzrost o 9 proc. w odniesieniu do II kw. ub.r. Jak ustalił Futuresource, popyt był większy ze względu na piłkarskie mistrzostwa świata, zwłaszcza w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej. Wzrosła zarówno sprzedaż B2C jak i B2B. W regionie EMEA sprzedaż ilościowa poszła w górę o 32 proc. (do 611 tys. szt.), a wartościowa – o 20 proc. (do 668 mln dol.).

Średnia cena modeli Full HD spadła w ciągu roku o 14 proc., co miało wpływ na obniżki cen urządzeń oferujących inne rozdzielczości. Widać wyraźny trend wzrostu sprzedaży modeli 1080p. W przypadku projektorów konsumenckich był on 63-procentowy (142 tys. szt.), ale jeszcze więcej kupowały firmy (+125 proc.) i instytucje (+327 proc.). Nadal tracą na znaczeniu modele o rozdzielczości XGA, choć w porównaniu rok do roku nastąpił niewielki wzrost sprzedaży (+1 proc.). W II kw. br. projektory XGA miały 39 proc. udziału w światowym rynku.