Sprzedaż pamięci masowych dla biznesu leci w dół
Analitycy z IDC opublikowali wyniki sprzedaży systemów pamięci masowych dla odbiorców biznesowych w IV kwartale 2016 roku. Globalna wartość rynku wyniosła 11,1 mld dolarów, co oznacza 6,7 proc. spadek w ujęciu rocznym
W czwartym kwartale 2016 roku producenci sprzedali systemy o łącznej pojemności 52,4 EB – o 18,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Producenci ODM (Original Design Manufacturer), dostarczający rozwiązania dla hiperskalowalnych centrów danych, osiągnęli przychód w wysokości 1,2 mld dol., co oznacza 3,2 proc. wzrost w skali roku. Wpływy ze sprzedaży pamięci masowej bazującej na serwerach przyniosły 3,4 mld dol., czyli o 7,8 proc. mniej aniżeli w analogicznym okresie 2015 roku.
Największym popytem wśród użytkowników biznesowych cieszyły się macierze dyskowe. Ich producenci wygenerowali obrót w wysokości 6,4 mld dol. – 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
– 2016 rok przyniósł wiele znaczących zmian na rynku pamięci masowych dla przedsiębiorstw. Firmy coraz częściej zaczęły inwestować w takie obszary jak oprogramowanie zdefiniowane programowo, przechowywanie w chmurze, pamięci all flash oraz systemy konwergentne. W rezultacie dostawcy tradycyjnych rozwiązań musieli dostosować swoje portfolio do nowych wymagań odbiorców – mówi Lis Conner z IDC.
Przychody w mln USD globalnego rynku pamięci masowych w czwartym kwartale 2016 roku według IDC.
Producent |
Przychody |
Udział w rynku |
Przychody IV kw. 2015 |
Udział w rynku |
Dynamika przychodów |
Dell Technologies | 2124,9 | 32,9% | 2570,3 | 36,8% | -17,3% |
HPE | 656,5 | 10,2% | 706,5 | 10,1% | -7,1% |
IBM | 653,8 | 10,1% | 791,4 | 11,3% | -17,4% |
NetApp | 642 | 10,0% | 650,9 | 9,3% | -1,4% |
Hitachi | 451,6 | 7,0% | 532,0 | 7,6% | -15,1% |
Pozostali | 1920 | 29,8% | 1741,8 | 24,9% | 10,2% |
Razem | 6499 | 100% | 6992,9 | 100% | -7,8% |
Podobne aktualności
Weteran Red Hata odchodzi na emeryturę
Paul Cormier, przewodniczący i były CEO Red Hata, postanowił zakończyć karierę zawodową.
Zwolnienia w IBM
Redukcje objęły dział marketingu i komunikacji. Koncern zamierza dążyć do tego, by AI zastępowała niektóre role.