Z danych Contextu wynika, że od lipca do września 2010 r. polscy klienci kupili ponad 68 tys. netbooków, co oznacza wzrost sprzedaży o 178 proc. w porównaniu z III kwartałem 2009 r. Przychody zwiększyły się jeszcze bardziej – o 189 proc.

W porównaniu z ub. rokiem skurczył się udział Asusa, który stracił pozycję lidera (w III kw. 2009 r. miał 52,8 proc., a w III kw. 2010 r. – 26,7 proc.). W III kw. 2010 r. najwięcej netbooków w Polsce sprzedał Acer (39,4 proc.). Znacznie poprawiło się HP, które w III kw. 2010 r. miało 13,7 proc. rynku (rok temu 6,3 proc.). Zyskały również Samsung (11,1 proc. udziału w III kw. 2010 r.) i Toshiba (5,6 proc.).

Dane pochodzą z panelu dystrybucyjnego Contextu.