Sprzedaż netbooków w Polsce wzrosła o 178 procent
W III kwartale 2010 r. klienci kupili blisko dwa razy więcej netbooków niż w III kw. 2009 r. Pozycję lidera stracił Asus – poinformował Context.
Z danych Contextu wynika, że od lipca do września 2010 r. polscy klienci kupili ponad 68 tys. netbooków, co oznacza wzrost sprzedaży o 178 proc. w porównaniu z III kwartałem 2009 r. Przychody zwiększyły się jeszcze bardziej – o 189 proc.
W porównaniu z ub. rokiem skurczył się udział Asusa, który stracił pozycję lidera (w III kw. 2009 r. miał 52,8 proc., a w III kw. 2010 r. – 26,7 proc.). W III kw. 2010 r. najwięcej netbooków w Polsce sprzedał Acer (39,4 proc.). Znacznie poprawiło się HP, które w III kw. 2010 r. miało 13,7 proc. rynku (rok temu 6,3 proc.). Zyskały również Samsung (11,1 proc. udziału w III kw. 2010 r.) i Toshiba (5,6 proc.).
Dane pochodzą z panelu dystrybucyjnego Contextu.
Podobne aktualności
Więcej pieniędzy na chmurę
Po raz pierwszy wydano na świecie więcej na sprzęt do budowy chmury niż na tradycyjną infrastrukturę.