Na Allegro nie widać, by klienci ograniczali zakupy. W I poł. 2022 r. wartość towarów i usług sprzedanych na platformie i w jednostkach zależnych (GMV) okazała się wyższa o 14,5 proc. r/r, osiągając blisko 23 mld zł – według wstępnych, nieaudytowanych danych.

Co ciekawe, nieco lepszy był II kw. 2022 r., gdy już głośno zaczęto mówić o obawie spowolnienia gospodarczego i ograniczaniu wydatków przez firmy i konsumentów. Tymczasem na Allegro zakupy jeszcze bardziej wzrosły – o 16 proc. r/r, do wartości 12,1 mld zł. Choć zapewne także coraz wyższe ceny towarów również mają swój udział w tym wyniku.

Co więcej Allegro zapewnia, że sprzedaż dalej przyspiesza. Wartość GMV w lipcu br. okazała się wyższa o dwadzieścia kilka proc. r/r – podaje koncern. Czyli to już jest więcej niż wskaźnik inflacji CPI.

Koncern mimo wyższej sprzedaży i przychodów (+22,3 proc. w II kw. br.), odnotował jednak spadek skorygownej EBIDTA (-1,5 proc.).

Allegro za ponad 4 mld zł kupiło czeską grupę e-commerce Mall oraz firmę logistyczą WE DO. Podało również ich wstępne wyniki. W tym biznesie, działającym w kilku krajach regionu, sprzedaż okazała się niższa niż przed rokiem.

Allegro zastrzega, że wstępne wyniki mogą ulec zmianie. Ostateczne dane zostaną zaprezentowane w końcu września br.