Dostawy monitorów OLED w 2023 r. mogą osiągnąć „oszałamiającą liczbę” 508 tys. szt. i „astronomiczny wynik rok do roku” – wzrost o 323 proc. – przewiduje TrendForce.

Wskazuje na rosnące rozmiary monitorów OLED i ambitne plany kilku czołowych marek. Spodziewa się, że w 2024 r. oferta będzie bogatsza o bardziej zróżnicowane rozmiary wyświetlaczy i specyfikacje produktów. Przewiduje się, że taka dynamika sprawi, że dostawy w przyszłym roku zwiększą się o 121 proc. i przekroczą próg 1 miliona sztuk.

Jeśli chodzi o udział w rynku, Samsung jest na dobrej drodze do dynamicznego zwiększenia dostaw monitorów OLED w drugiej połowie 2023 r., z potencjalnym udziałem w rynku na poziomie 27 proc., co odpowiada wynikom LG.

Dell liczy na ponad 20 proc., a Asus spodziewa się w tym roku udziału bliskiego 9 proc.

34 cale najpopularniejsze, ale to się zmieni

W 2023 roku najlepiej schodzą monitory OLED 34-calowe, które według prognozy będą miały 37 proc. udziału w rynku.

Tuż za nimi plasują się 27-calowe modele (32 proc.), a dalej 49-calowe (14 proc.) i 45-calowe (10 proc.).

TrendForce przewiduje, że w 2024 roku 27-calowe monitory poszerzą swój zasięg i wyjdą na pozycję numer 1 na rynku OLED.

W związku ze zwiększeniem produkcji 31,5-calowych wyświetlaczy OLED zarówno przez Samsunga, jak i LG, udział w rynku tego rozmiaru w nadchodzącym roku może wzrosnąć o ponad 10 proc.