Książki w wersji elektronicznej stają się coraz popularniejsze również w Polsce. W ubiegłym roku według badania TNS na zlecenie Biblioteki Narodowej blisko 12 proc. czytelników miało kontakt z e-bookami, a trzy lata temu – 7,3 proc. Jak wynika z danych Virtualo ubiegłoroczna wartość sprzedaży książek w formie cyfrowej wyniosła ok. 40 mln zł. W tym roku rynek może wzrosnąć o kolejne 20 mln zł. Najpopularniejszym czytnikiem jest Kindle Amazona (73 proc. udziału w rynku w ub.r.), mimo że amerykański gigant nie ma w Polsce oficjalnego dystrybutora. Na iPadach i tabletach Samsunga e-booki czyta 1,3 proc. osób. Udział Prestigio wynosił w ub.r. 1,6 proc. W 2015 r. według prognozy Virtualo nadal będzie dominował Kindle, zwiększy się natomiast wartość sprzedaży czytników na polskim rynku. Największy popyt jest w IV kwartale.

PocketBook prognozuje, że w tym roku priorytetem producentów urządzeń będzie koncentracja na usługach dodatkowych oraz usprawnienie procesu zakupu elektronicznych książek, przesyłania ich na urządzenie oraz czytania. Możliwości takie daje ekosystem zintegrowany z czytnikiem i innymi urządzeniami, internetowymi księgarniami, bibliotekami i usługami. Podstawą dla takiego systemu może być chmura.