Spadnie sprzedaż tabletów
W 2015 r. na świecie zostanie sprzedanych o blisko 12 proc. mniej tabletów niż rok wcześniej – przewiduje Digitimes Research.
Zdaniem analityków w br. spadek wyniesie 11,9 proc. w porównaniu z 2014 r., co oznacza dostarczenie na rynek przez producentów 221,4 mln szt.
Wyraźnie stracą dostawcy tzw. urządzeń white-box dla tanich marek (-20 proc.), natomiast najwięksi vendorzy w sumie sprzedadzą tyle tabletów, co rok wcześniej (wzrost o 0,1 proc., do 90,7 mln szt.).
Zdaniem Digitimes sprzedaż iPadów spadnie w br. o 16,6 proc., ale Apple utrzyma pozycję lidera rynku z udziałem 24,5 proc. Kolejne miejsca zajmą zgodnie z prognozą: Samsung (16,3 proc.), Lenovo (5,3 proc.), Asus (4,2 proc.), Google (1,7 proc.), Acer (1,7 proc.) i Amazon (1,6 proc.).
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.