Dostawy płyt głównych Asusa i Gigabyte’a wyniosą w podsumowaniu całego 2015 r. po ok. 17 – 17,5 mln szt. – wynika z informacji z azjatyckich montowni. W I poł. roku obie marki wprowadziły na rynek 8,5 – 9 mln płyt, dzięki nakładom na marketing i cięciom cen produktów. Premiera nowej platformy Intela – Skylake (III kw. br.) nie zwiększyła popytu ze strony konsumentów tak jak oczekiwano. Asus i Gigabyte sprzedali w minionym  kwartale mniej niż 5 mln płyt, natomiast w podsumowaniu IV kw. trudno spodziewać się znacznie lepszego wyniku.

Spadkami zakończą rok także ECS, MSI i Biostar. Chińska marka Onda stopniowo będzie wycofywać z rynku. Przedstawiciele firm z łańcucha dostaw oceniają, że światowa sprzedaż płyt głównych w 2016 r. spadnie o kolejne 10 proc., co sprawi, że kolejni mniejsi producenci będą rozważać wyjście z tego biznesu.