W roku obrotowym 2015, zakończonym 31 marca br., przychody grupy Komputronik wyniosły 2,11 mld zł, o 6,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Zysk netto zmniejszył do 12,04 mln zł (-40,8 proc. rok do roku). Zysk ze sprzedaży wyniósł 178,8 mln zł, tj. o 5,6 proc. więcej niż rok wcześniej, marża brutto wzrosła z 7,3 proc. do 8,5 proc., natomiast z uwagi na wzrost kosztów, według zarządu związanych głównie z inwestycjami, spadł zysk netto.

W ujęciu jednostkowym przychody wyniosły 2,024 mld zł wobec 2,198 mld zł w roku obrotowym 2014 oraz 9,65 mln zł zysku netto wobec 13,36 mln zł.

’Zmiany legislacyjne wpłynęły na destabilizację obrotu handlowego niektórych grup asortymentowych, których sprzedaż stanowi bardzo istotną część przychodów grupy. Wywołało to zmianę polityki handlowej niektórych producentów, co wpłynęło na sytuację rynkową oraz atrakcyjność oferty handlowej dla kontrahentów zagranicznych. W rezultacie zaobserwowaliśmy zmniejszenie zapotrzebowania na niektóre grupy produktowe wśród kluczowych krajowych kontrahentów, do których realizowana był sprzedaż w modelu brokerskim.’ – komentuje zarząd w sprawozdaniu finansowym. Zapewnia, że oprócz kanału brokerskiego, sprzedaż istotnie wzrosła, zarówno na rynku detalicznym, jak i B2B. Zwiększył się także eksport oraz obroty spółek grupy w Niemczech i Czechach.

Wzrost kosztów zarząd wyjaśnia inwestycjami w celu zwiększenia sprzedaży i rentowności, w tym w nowe centrum logistyczne, zatrudnienie w związku rozwojem nowych kategorii produktowych oraz kompetencje. Koszty sprzedaży poszły w górę o 22,7 proc. r/r, a ogólnego zarządu o 15 proc.