W III kw. 2021 r. producent materiałów eksploatacyjnych Black Point SA osiągnął jednostkowo 0,31 mln zł zysku netto wobec 0,51 mln zł przed rokiem. Przychody zmniejszyły się o 6 proc., do 5,07 mln zł z 5,37 mln zł.

Niższa była również EBIDTA (0,73 mln zł do 0,93 mln zł). Marża zysku na sprzedaży wyniosła 9,5 proc. wobec 10,1 proc. rok wcześniej.

Słabszy retail, silniejszy e-commerce

Jak komentuje zarząd, na poziom przychodów w minionym kwartale niekorzystnie wpłynęły skutki pandemii, zwłaszcza na obroty w retailu. Natomiast, jak zapewniono, sprzedaż w kanałach e-commerce znacznie przewyższała oczekiwania.

„Zarząd spółki przewiduje, iż przychody wygenerowane w związku z rozwojem sprzedaży internetowej i ekspansją na rynki zachodnie zapewnią spółce zniwelowanie spadków sprzedaży tradycyjnej” – stwierdzono w sprawozdaniu.

Niższe zyski w III kw. 2021 r. wyjaśniono mniejszą sprzedażą wolumenową i wzrostem kosztów stałych w porównaniu do poprzedniego roku (część kosztów stałych w 2020 r. nie była zrealizowana w związku z pandemią). Ponadto na wyniki porównywanego III kw. 2020 r. korzystnie wpłynęły znacznie wyższe przychody finansowe uzyskane z tytułu dodatnich różnic kursowych.

9,5 mln zł sprzedaży w grupie

Z kolei cała grupa, czyli Black Point SA wraz ze spółką Eco Service osiągnęła 0,23 mln zł zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 0,31 mln zł w analogicznym okresie ub.r.

Przychody grupy sięgnęły 9,46 mln zł, wobec 12,49 mln zł wobec w ub.r.

Na mniejsze obroty grupy w III kw. 2021 r. wpłynęły przede wszystkim dużo niższe przychody osiągnięte ze sprzedaży pustych kartridży przez Eco Service. Co za tym idzie spadł zysk netto – wyjaśnia zarząd.