Polski rynek komputerów (stacjonarnych i laptopów) w 2021 r. odnotował spadek ilościowo o 10 proc., ale wartościowo jedynie o 1 proc. wobec 2020 r. – według danych GfK. Zatem wzrosła średnia cena sprzedaży sprzętu.

Rośnie udział desktopów w sprzęcie dla graczy

Dane GfK wskazują również na wzrost sprzedaży sprzętu dla graczy. Zwiększa się udział desktopów. W 2019 r. ilościowo stanowiły niecałe 30 proc. sprzedanych gamingowych PC, w 2020 r. ok. 35 proc., a w 2021 r. 40 proc. Przy czym ich wartość to 60 proc. całego sprzedanego sprzętu.

Najwięcej stacjonarnych komputerów dla graczy w ub.r. sprzedał Acer – blisko 10 tys. szt., co dało mu 18 proc. udziału w tym segmencie polskiego rynku.

Według badań z raportu PARP „The game industry of Poland” w Polsce gra już ponad 16 mln osób.