Sony kiepski okres ma już za sobą – wynika z oświadczenia CEO Kazuo Hirai na CES w Las Vegas. Szef firmy wskazał na dobrą sprzedaż konsol gamingowych, biznes filmowy i podzespoły do smartfonów (Sony dostarcza sensory obrazu). W związku ze światową koniunkturą poprawa nastąpiła w przypadku półprzewodników. Według CEO w czasie, gdy Sony było na minusie, sugerowano, że prowadzi za dużo różnych biznesów i to jest problem. Hirai stwierdza, że sceptycy nie mieli racji: w jego ocenie aktualne sukcesy pokazują, że szeroka oferta to słuszna strategia.

Sony w okresie trwającej przez kilka lat restrukturyzacji (w jej ramach sprzedano m.in. laptopy) nie raz generowało stratę, ale aktualny rok finansowy pod względem zysku operacyjnego może być bliski rekordu – według przewidywań z maja ub.r. W III kw. br. Sony wypracowało 1,16 mld dol. zysku netto (czyli ponad 240 razy więcej niż rok wcześniej), przy 18,25 mld dol. przychodów (+22,1 proc.). Dział gamingu i usług sieciowych zwiększył zysk operacyjny o 188 proc. (przy przychodach większych o 35 proc. niż rok wcześniej), a biznes produktów i rozwiązań wizualnych, obejmujący m.in. profesjonalne projektory i kamery do monitoringu – o 27 proc. (+16 proc. jeśli chodzi o sprzedaż). Na minusie w ujęciu operacyjnym był natomiast dział oferujący smartfony.